VIR

Integráció, kommunikáció


  • A VIR összekapcsolja az intézmény medikai és vállalatirányítási rendszereit beleértve a gazdasági, humán, kontrolling, finanszírozási és gyógyszertári rendszereket azáltal, hogy egy egységes, integrált adattárházba betölti ezek adatait, és egységes környezetben jeleníti meg.
  • Az egyes alrendszerek különböző mélységű szervezeti struktúráját egységesíti. Az egy alrendszerhez tartozó adatokat a saját szervezeti mélységében is feltünteti.
  • Az illesztés módja előre ütemezett, adatbázisok közötti kommunikáció. A VIR a következő alrendszerekhez illeszkedik a felsorolt adatkörökkel.
  • Medikai rendszer. Esetszintű költségelemek (gyógyszer, szakmai anyag, élelmezés, ápolás, műtétek).
  • Gyógyszertári rendszer. Gyógyszerenkénti beszerzések szállítónként, raktárkészletek osztályos raktárakra is, osztályos felhasználások.
  • Gazdasági rendszer. Cikkszámonkénti beszerzések szállítónként, raktárkészletek osztályos raktárakra is, osztályos felhasználások, pénztár-bank pénzforgalom, bejövő és kimenő számlaforgalom, pénzforgalmi és üzemgazdasági könyvelési adatok, tárgyi eszközök. Beszerzési és felhasználási keretek és teljesítések elsősorban raktárra és gyógyszertárra.
  • HR rendszer. Dolgozónkénti munkaügyi és bérszámfejtési adatok.
  • Kontrolling rendszer. Terv és tényadatok költségviselői bevételekre és közvetlen valamint közvetett költségekre, költséghelyi költségek, szolgáltatások, fajlagosok.
  • Mutatószám rendszer. Az intézmény által használt forrásadatok, mutatók, paraméterezett beszámolók.
  • Finanszírozási rendszer. Esetszintű és kumulált adatok minden elektronikus formátumú OEP jelentés és elszámolás adatcsoportra (fekvő, járó, diagnosztika, CR/MR,…).
  • A forgalmi adatokhoz értelemszerűen megfelelő törzsállományok tartoznak (költséghely, költségnem, költségviselő, műtők, raktárak, szervezetek, anyag, gyógyszer, orvos, dolgozók, HBCS, BNO, OENO, …).